nedeľa 22. januára 2017

Be my MADHATTER


Moju lásku ku klobúkom už poznáte a konečne som sa dočkala aj beauty fotenia, kde práve tento doplnok vyniká. Pre mnohých je klobúk ešte aj dnes extravagantným prvkom, ktorý sa ťažko kombinuje...Podľa mňa je to pravý opak. Pri nadčasovej farbe ako je napríklad čierna, nie je o čom, hodí sa naozaj skoro ku všetkému. Alebo taká biela, hm? Aspoň ja ich tak nosím, že neriešim. Celý outfit klobúk úžasne oživí a povýši na iný level. S fotografkou Mafin sme nafotili dva úžasne klobúky na krásnej Chrysty, kde som zvolila decentnejší make-up. Ten síce asi na bežné nosenie nie je, ale pekne dopĺňa vizuál a celý koncept :) 
Čo poviete? Nosíte aj vy klobúky? 
Prečítajte si interview s dvomi dizajnérkami, ktoré ich vytvorili. Katka sa naplno venuje tvorbe klobúkov pod značkou Alate Millinery a Zuzka si túto tvorbu, ako študentka odevného dizajnu, vyskúšala po prvý krát. 

Photography: Mafin Laurincová
Make-up, styling: Mischel Warenits (me)
Model: Chrystyna (mix model management)
White hat: Alate Millinery
´Vyše hlavy´ hat: Zuzana Trtolová


Zuzana Trtolová a jej ´VYŠE HLAVY´:
1. Študuješ na VŠVU odevný dizajn, prvý krát si robila dizajn práve na klobúk?
Zuzka: Áno, skúsila som si dizajn klobúku prvý krát.

2.Ako vznikla idea kolekcie a konkrétne slová, ktoré sú v klobúku vyrezané?
Zuzka: Klobúk je súčasťou mini-kolekcie ´V tvojom kabáte´, kde som spracovala vzťah mňa a môjho priateľa. Na začiatku sme si vymenili a vyskúšali naše kabáty, čo mi poslúžilo ako základná inšpirácia pre strihy. je to taká moja metafora partnerského vzťahu, kedy sa musíš vcítiť do toho druhého. Aj to ti niekedy doslova nesedí (mne bol priateľov kabát priveľký a on si ten môj samozrejme ani poriadne neobliekol :)). Text na klobúku je vlastne dopovedaním tejto myšlienky. Niekedy sa aj mne zdá, že mám ´cudzích´problémov vyše hlavy, ale zároveň je klobúk svojím posolstvom a vzhľadom aj trochu odľahčením tejto osobnej témy.

3.Chcela by si v budúcnosti ešte navrhovať klobúky, či iné doplnky? Alebo by si to skôr nechala na nejakú spoluprácu?
Zuzka: Určite, pokým by to vhodne doplnilo kolekciu. Tiež by sa to mohlo posunúť aj zaujímavou spoluprácou. Možno by som uvažovala nad čiapkami. Tým sa už občas venujem pre rodinu a známych :)




Biely klobúk je od Katky Žgančíkovej, ktorá tvorí pod svojou vlastnou značkou Alate millinery. Zameriava sa na dizajn klobúkov a iných doplnkov na hlavu. Práve tento bol vyrobený na mieru pre mňa a pribudol mi tak vzácny kúsok do šatníka, hneď vedľa babkinho klobúku :) Ďakujem krásne! Na môj outfit post s ním sa už teraz teším.

Katka Žgančíková a jej nadčasová biela:
1.Kedy sa u teba prejavila láska ku klobúkom?
Katka:Láska ku klobúkom so mnou ide od puberty, keď som ich začala tak kupovať a nosiť, že z nich bola už zbierka. Mám rada jednoduchosť, tá však môže byť niekedy fádna a preto som začala hľadať tu čerešničku, ktorá z tej jednoduchosti urobí rafinovanosť. A podarilo sa mi nájsť klobúk.

2.Ako dlho sa už venuješ tvorbe a čo plánuješ do budúcna?
Katka:V januári 2014 som sa rozhodla, že si potrebujem v živote nájsť svoju ´alternatívnu radosť´:) A bolo jasné, že ňou budú klobúky. Prvé kolekcie boli o nadšení z technológie výroby. Skúšala som, čo sa všetko dá urobiť a ako materiál funguje. Tento rok je rokom re-dizajnovania mojej značky. Mám nové logo a vytváram nové prudko-nositeľné kolekcie. Vo februári svetlo sveta uzrie prvá veľmi jednoduchá unisex kolekcia, v ktorej budú vládnuť tmavé, ale aj svieže svetlé farby. 

3.Biely klobúk vznikol na moje želanie, často dizajn aj konzultuješ so zákazníkmi alebo ti rovno píšu o konkrétny produkt ktorý máš už vytvorený?
Katka:Stále sú to tieto dve možnosti. Prevažne si zákazníci vyberajú z kolekcií. No sú aj takí, čo majú konkrétnejšiu predstavu. Vedia, čo im pristane a idú si za tým. Tento biely klobúk vznikol na základe dizajnu už jestvujúceho starého kúsku, ale dodaním bielek farby podľa mňa získal akúsi nadčasovosť. A tým, že je oprostený od všetkých zdobností, zastáva vlastne funkciu čistého objektu. A to je ďaľší presah v mojej tvorbe. 

4.Čím sa inšpiruješ pri tvorbe nových dizajnov?
Katka:Nový dizajn vzniká prevažne jednoduchou hrou s tvarovaním materiálu, ale momentálne ma láka spájanie starého a nového. A nečakané kombinácie napríklad klobúku so šiltovkou. Mám oči stále naširoko otvorené, pretože inšpiráciou môže byť každý maličký detail. Aj po ceste domov. 



***** Glitter bonus *****



2 komentáre:

  1. OMG najviac ! Mafin zabila fotky, strasne super. Hlavne posledná je moja oblubená. A modelka je ultra krásna :) šikovné ste :)

    OdpovedaťOdstrániť